Suplementy

BCAA Pre Ženy | Regenerujte Tým Správnym Spôsobom

Vyrovnávanie energie v tele je náročné na pochopenie a ešte náročnejšie v praxi. Najmä s množstvom odporúčaní, ktoré nachádzame na internete. Keď sa nachádzate v kalorickom deficite, strácate zásoby energie veľmi rýchlo. Začne sa metabolizmus tukov, sacharidov, no môže nastať aj strata svalovej hmoty, kedy sa uvoľňujú aminokyseliny a následne sa používajú ako zdroj energie (Apro & Blomsrad, 2010). Tento proces sa nazýva katabolizmus.

Katabolizmus povedie k nižšiemu pohybu metabolizmu, takže budete spaľovať menej kalórií počas akejkoľvek aktivity a taktiež povedie k nižšej rýchlosti syntézy bielkovín. To zjednodušene znamená, že v podstate koľko svalov vybudujete, toľko aj stratíte.

Prečo užívať BCAA?

Počas tréningu a po tréningu vaše telo automaticky spúšťa rôzne molekuly, ktoré prenášajú informácie do konkrétnych buniek z DNA a pomáhajú svalom prispôsobiť sa tréningovým podnetom (Phillips, 2014). Tieto procesy sa dajú prispôsobiť typu tréningu, ktorý vykonávate, vrátane intenzity a trvania vašej aktivity, ako aj výživy okolo tréningu (Schoenfeld, 2010).

Koncentrácia esenciálnych aminokyselín (BCAA) v ľudskom tele je relatívne malá v porovnaní s podielom svalovej hmoty, ktorú máme (Shimomura, 2006). Bolo zistené, že po tréningu sa táto koncentrácia BCAA zvyšuje, čo naznačuje katabolizmus svalového tkaniva ako odpoveď na vonkajšie zaťaženie. Je známe, že po doplnení BCAA sa koncentrácia prirodzene zvyšuje (Blomstrand, 2006). To viedlo k presvedčeniu, že BCAA znižuje katabolizmus po tréningu multifunkčným spôsobom.

Čo sú BCAA a aké majú výhody?

BCAA je kombinácia troch esenciálnych aminokyselín (leucín, izoleucín a valín) v určitom pomere. Sú základným stavebným kameňom bielkovín, ktoré tvoria štruktúru nového svalového tkaniva. Môžu pomôcť zmeniť dráhu proteínov okolo tréningov vzájomným zvýšením a znížením množstva molekúl zodpovedných za syntézu a katabolizmus (Apro & Blomstrand, 2010, Blomstrand a kol., 2006). 

Najmä leucín je označovaný ako látka, ktorá ponúka anabolické a antikatabolické účinky a čiastočne sa konvertuje na HMB, čo vedie k prevencii svalového katabolizmu (Mero, 1999). Ak používanie BCAA môže poskytnúť stavebný a ochranný mechanizmus pre svaly, môžete účinne použiť BCAA ako alternatívu k proteínu, aby ste videli podobný účinok a tým znížiť príjem kalórií, zatiaľ čo stále udržujete svaly, výkonnosť a zvyšujete oxidáciu lipidov (Gualano, 2011).

Nedávny výskum ukázal, že mladé ženy (vo veku 21-24 rokov) pociťovali výrazne menšiu bolesť svalov v deň, keď konzumovali BCAA bezprostredne predtým, ako išli trénovať (Shimomura, 2006). Okrem toho sa zvyšuje príjem bielkovín u žien, keď sú na diéte s obmedzeným obsahom kalórií. Pri užívaní BCAA sa stabilizuje glukóza v krvi a znižujú sa účinky vzájomného pôsobenia jedla a inzulínu (Layman, 2001). Pri vyššej výkonnosti sa odporúča používanie BCAA na zníženie príznakov duševnej únavy z tréningu, čím sa zníži príjem tryptofánu z mozgu (Gualano, 2011, Blomstrand, 2006).

Zhrnutie

Teraz nechajme tak všetky zložité procesy a prejdime k tomu, čo to pre vás v praxi znamená. Hlavný účinok a prínos suplementácie BCAA pocítite na diéte s kontrolovanou hladinou kalórií, keď je potrebné chrániť svaly a podporovať syntézu bielkovín. Preto sa odporúča doplniť BCAA, aby ste udržali stabilnú koncentráciu aminokyselín v krvi a podporili prírastok svalovej hmoty a stratu tuku, zatiaľ čo ste na diéte. Pomôže to spáliť viac tuku počas cvičenia a udržať svalovú hmotu a silu.

BCAA sú tiež užitočné v obdobiach intenzívneho tréningu alebo počas tých, ktoré trvajú viac ako 45 minút, najmä keď môže dôjsť k duševnej únave počas zápasu alebo súťaže.

Použitie BCAA bezprostredne pred alebo počas tréningu má pozitívny vplyv na tréningový výkon a metabolizmus. Všeobecné dávkovanie BCAA aspoň raz denne prináša výsledky v oblasti syntézy bielkovín a zloženia tela.

Dôležité aminokyseliny BCAA nemôžu byť syntetizované v tele, takže ich človek musí prijímať zo stravy a na rozdiel od všetkých ostatných aminokyselín sú metabolizované priamo do svalov, čo má za následok udržanie, rast a obnovu svalov, a to pred, počas alebo po tréningu.



Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz