0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Suplementy

Proteíny | Ktorý zvoliť | Impact Native Whey 95 | Total Protein

Takmer každý kto cvičí a venuje sa tomu najlepšie ako vie, zahŕňa do svojej stravy doplnky výživy. Je to cesta menšieho odporu, keďže vieme, že môžu prísť chvíle, kedy sa jednoducho hneď kuracie prsia spraviť nedajú. Práve v tejto chvíli nastupuje proteínový prášok, ako jedna zo záchran na doplnenie bielkovín. Dopĺňanie bielkovín či už v redukčnom režime, alebo v naberacej fáze je nesmierne dôležité a prináša so sebou množstvo prínosov pre naše napredovanie. Jednou z možností ako to spraviť je zakúpiť si proteín. O tom, aký proteín je vhodný, kvalitný a aké benefity ktorý prináša, si povieme práve v dnešnom článku, kde sa názorne zameriame na dva z našich produktov, ktoré sme vám chceli predstaviť.

Obr.č. 1

Zdroje bielkoviny v proteínoch

Proteín môže mať za základ buď živočíšne, alebo rastlinné bielkoviny, poprípade ich kombináciu. Rastlinné zdroje sú odporúčané predovšetkým pre vegánov a ľudí trpiacich rôznymi alergiami, ktoré im znemožňujú brať napríklad srvátkový proteín.  Tieto dva zdroje nesú so sebou zásadné rozdiely v aminokyselinovom profile a špecifickom vstrebávaní.

Benefity užívania proteínov

  • budovanie svalovej hmoty tým, že udržujú telo v anabolickom stave
  • dostatok bielkovín zabezpečí stavebné látky pre tvorbu rastového hormónu
  • udržiavanie správneho pH krvi
  • zabezpečujú silný imunitný systém
  • zrýchlenie metabolizmu (nedostatok bielkovín sťažuje telu tvorbu energie z tukových zásob).
  • znižovanie hladiny inzulínu v krvi, čo zabezpečí správnu reguláciu energie

Druhy proteínov

  • srvátkové
  • vaječné
  • hovädzie
  • mliečne
  • sójové
  • ryžové
  • konopné
  • hráškové

Trh ponúka mnoho druhov proteínov, takže je celkom problém si z nich vybrať najkvalitnejší, vďaka ktorému dosiahneme požadované výsledky. Netreba však zabúdať, že nielen vďaka proteínom, ale aj vďaka iným faktorom sa naše telo rozvíja. Pri nedostatočnej výžive, chabom tréningu a slabej regenerácií vám žiaľ, ani ten najdrahší proteínový prášok veľmi nepomôže.

Srvátkový

Obr.č. 2

Srvátka sa považuje za najkvalitnejší zdroj bielkoviny. Srvátka sa vstrebáva rýchlejšie než iné formy proteínu, čo znamená, že tiež zvyšuje syntézu svalových bielkovín. Rozlišujeme niekoľko druhov, konkrétne koncentrát, izolát a hydrolyzát. Ak nemáte práve prísnu diétu, odporúčame ten prvý. V opačnom prípade je vhodné zvoliť jeden z tých ďalších dvoch. Všetky tieto proteíny sa veľmi dobre vstrebávajú, sú účinné a navyše aj chutné. Myprotein ponúka mnoho príchutí, takže si každý vyberie ten svoj. Odporúčame aj ženám a mladým cvičencom, lebo výhodou je tiež cena. Nevýhodou je, že nie každý ho znáša, pretože obsahuje laktózu (izoláty menej).

Vaječný

Obr.č. 3

Vaječný proteín má zo všetkých najlepšiu využiteľnosť pre ľudský organizmus. Je vhodný pre silových športovcov, ale aj pre ľudí s alergiou na lepok či laktózu. Má vysoký obsah esenciálnych aminokyselín, bcaa a kyseliny glutámovej. Zabezpečuje dlhodobý prísun aminokyselín, čo spôsobuje anabolický efekt. Nevýhodou je horšia chuť, rozpustnosť a u niekoho môžu spôsobiť nadúvanie.

Hovädzí

Obr.č. 4

Je to veľmi žiadaný proteín najmä mužmi, no aj ľuďmi trpiacimi celiakiou a znášanlivosťou laktózy. V hovädzom izoláte sú zachované všetky látky hovädzieho mäsa, vrátane vitamínov a minerálov, keďže je vyrobený z hovädzieho mäsa. Neobsahuje tuk a cukor, takže je mimoriadne vhodný do diéty. Nevýhodou je určite chuť a nižšia biologická hodnota mäsa, oproti srvátkovému a vaječnému proteínu.

Mliečny

Obr.č. 5

Medzi najkvalitnejší proteín s postupným uvoľňovaním patrí práve Micelárny kazeín. Je výborne stráviteľný s vysokým využitím bielkovín pre svalové bunky. Vďaka jeho postupnému a dlhodobému vstrebávaniu aminokyselín (viac ako 7 hodín) je vhodný pred spaním, alebo pri nízkom príjme bielkovín cez deň, pričom sa týmto minimalizuje katabolický účinok po telesnom zaťažení (odbúravanie svalovej hmoty). Okrem Micelárneho kazeínu máme aj Kazeinát vápenatý, ktorý má podobné účinky. Vhodné sú pre všetkých aktívnych ľudí, ktorí sa snažia pribrať svalovú hmotu a zregenerovať organizmus, taktiež pre ženy v redukčných diétach. Majú veľkú výhodu v krémovej konzistencií, ktorá na večer pekne zasýti a obsahujú nízke percento laktózy. Nevýhodou môže byť jedine táto konzistencia a chuť, ktorá nie každému vyhovuje, avšak dá sa vyriešiť pridaním väčšieho množstva vody.

Sójový

Obr.č. 6

Po sójových proteínoch často siahajú ľudia s neznášanlivosťou lepku a laktózy. Je vyrábaný zo sójovej múky, takže je to rastlinná bielkovina. Obsahuje veľké množstvo aminokyselín a pôsobí proti rakovine. Má veľmi dobrú cenu, avšak nevýhodou môže byť horšia rozpustnosť a chuť. Podľa mnohých štúdií nie je vhodný na dlhodobé úžívanie, pretože má estrogénne účinky.

Ryžový

Obr.č. 7

Ryžový proteín je zložením taktiež vhodný pre ľudí s celiakiou a intoleranciou laktózy, keďže je rastlinný. Jeho miesto si nájdu aj ženy a športovci, ktorí sa snažia žiť zdravšie a nezakysľovať organizmus. Jeho zloženie aminokyselín je porovnateľné so srvátkovým proteínom a omnoho lepšie, ako v sójovom proteíne. Je rýchlo vstrebateľný, takže je vhodný ihneď po tréningu. Je vyrobený filtrovaním hnedej ryže pri nízkej teplote. Výhodou je dobrá cena, aminokyselinový profil, avšak niekomu nemusí vyhovovať chuť.

Konopný

Obr.č. 8

Konopný proteín je považovaný za najlepší z rastlinných proteínov, lebo je bohatý na omega 3 mastné kyeliny, všetky esenciálne aminokyseliny, antioxidanty a vlákninu. Jeho veľkou prednosťou je detoxikačný účinok. Právom je porovnávaný so srvátkovým proteínom. Vyrába sa z konopných semienok a má výbornú stráviteľnosť. Nevýhodou je horšia chuť a nižší obsah bielkovín.

Hráškový

Obr.č. 9

Hrachový proteín tiež patrí do rady rastlinných zdrojov bielkovín, keďže je vyrobený zo žltého hrachu. Obsahuje vysoké množstvo bielkovín a veľmi malé percento tuku. Je trávený skôr pomalšie, čo ho zaraďuje medzi “kazeín” v rastlinných zdrojoch. Ide o najlacnejší zdroj rastlinnej bielkoviny, čo mu ale nijako neuberá na účinnosti a kvalite. Je potrebné si však zvyknúť na jeho chuť a konzistenciu.

Impact Native Whey 95

Obr.č. 10

Prvým perfektným proteínom, ktorý sme vám chceli odporučiť je Whey 95. Je to prvotriedny srvátkový izolát pochádzajúci priamo z mlieka a obsahuje masívnych 95% bielkovín. Unikátny výrobný proces Native Whey zahŕňa extrakciu proteínov priamo z mlieka pomocou membránovej technológie pri nízkej teplote (mikrofiltrácia a ultrafiltrácia). Tento proces zabezpečuje viac bioaktívny srvátkový proteín, ktorý umožňuje vášmu telu, aby využívalo cenné svalové bielkoviny. Nízkoteplotný proces odstraňuje kazeín a tuk pre najviac biologicky aktívny srvátkový proteín. Je odporúčaný najmä do diétneho režimu pre ľudí, ktorí si naozaj cenia kvalitu. Je k dispozícií v chutnej vanilkovej, jemnej čokoládovej príchuti a aj v neochutenej verzií. Pozrite si jeho neuveriteľné nutričné hodnoty.

Total Protein

Obr.č. 11

Druhým typom pre vás je tento proteín. Total Protein je prelomový doplnok navrhnutý tak, aby svojim užívateľom ponúkol jedinečné množstvo bielkovín po celý deň. Total Protein poskytuje jedinečnú proteínovú zmes pomalých, stredných a rýchlo vstrebávajúcich bielkovín. Je ideálny pre každodenné použitie, aby bol zaistený príjem kvalitných bielkovín, ktoré potrebujete na regeneráciu a rast svalov. Total Protein taktiež obsahuje 4 g glutamínových peptidov a 1,5 g ľanového semena v jednej porcii. Je vhodný pre každého užívateľa, ktorý chce zvýšiť denný príjem bielkovín kedykoľvek počas dňa. Vyznačuje sa úžasnou chuťou, konzistenciou a je vyrábaný v obľúbených príchutiach, ako jahodová smotana, jemná čokoláda, vanilka, banán a je k dispozícií aj v neochutenej verzií.

Záver

Snáď sme vám pomohli s rozhodovaním a uľahčili výber proteínového doplnku. Vybrať si ten svoj, ktorý vyhovuje vašim potrebám určite nie je jednoduché. Pokiaľ netrpíte celiakiou, intoleranciou a nie ste vegánsky typ, odporúčame srvátkový proteín, ktorý je najobľúbnejší a veľmi úspešný. Ak ste však znevýhodnený, doprajte si iný druh, ktorý taktiež spĺňa všetky najvyššie kritériá pre kvalitný doplnok výživy. Všetky proteíny od značky Myprotein vám pomôžu dosiahnuť vytúžené ciele, ak budete dôsledný a vytrvalý!

Obr.č. 12

Prekvapivo málo ľudí sa zaujíma, či berie vhodný proteín, ktorý spĺňa jeho požiadavky. Ak sa ešte len chystáte nejaký si zaobstarať, mali by ste si prečítať, pre koho je daný proteín vlastne vhodný. Vyberte si z najpredávanejších proteínov a dosiahnite svoje ciele s našimi doplnkami výživy! Pomôžeme vám s výberom a poradíme, keď si nebudete úplne istý.


Obr.č. 1 @myproteinsk

Obr.č. 2 @myproteindk

Obr.č. 3 @atlas_supplement_supplies

Obr.č. 4 @galletti_luca

Obr.č. 5 @sabinacrisan

Obr.č. 6 @amylouulifts_ox

Obr.č. 7 @kittygettingfit

Obr.č. 8 @eattrainlive_pt

Obr.č. 9 @sianlacey
Obr.č. 10 @sara.silipo
Obr.č. 11 @ifbbpro.hyunjin_kim1212
Obr.č. 12 @myproteinsk
Hero image vlastná tvorba
Featured image @myproteinsk


Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Black Friday začal aj u nás! Také šialené zľavy tu už tak skoro neuvidíte! Kúp Teraz