0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Uncategorised

Tipy Od TED Rečníka: Od Motivácie Do Cvičenia K Odhodlaniu

„Akýkoľvek tréning je lepší než žiaden tréning.“

Od Finn Christo – kvalifikovaného osobného trénera a rečníka z portálu TED

Možno ste už v oblasti fitness dostatočne motivovaní. Skvele. Toto tu ale už bolo. Týždeň, možno dva týždne nadšenia, kým sa zase neprejavia staré zvyky a motivácia úplne zmizne. Čo však môžete urobiť tentokrát, aby ste sa uistili, že zostanete motivovaní a odhodlaní?

Možno ste si v lete starostlivo naplánovali perfektnú diétu, ktorá vám každý deň vydržala maximálne do obeda, alebo to mohla byť “čistá” objemovka, ktorá sa veľmi rýchlo zmenila na “nečistú”… Nestrácajte však nádej. Máme niekoľko zaujímavých tipov, ktoré vám pomôžu zmeniť doterajšiu motiváciu na odhodlanosť.

Motivácia-odhodlanie

  1. Ranná príprava jedla

Nemali ste svoj deň, ste unavení a niekto v posilňovni cvičil biceps v drepovej klietke… vašej klietke. Predtým, než sa zrútite na gauč a siahnete po televíznom ovládači a čipsoch, ZASTAVTE.

Ak chcete zostať motivovaní, pripravte si jedlo a výbavu do posilňovne na ďalší deň. Neusaďte sa a nedovoľte, aby vás ovládli emócie. Neumožnite ničomu, aby vás vyrušilo predtým, než máte všetko nakrabičkované a nachystané tak, že to stačí len vziať a ísť.

  1. Nebojte sa obraznosti

Môžete mať vylepený plagát Jakea Gyllenhaala v kúpeľni z rôznych… dôvodov. Možno ste práve videli film Southpaw a rozhodli ste sa, že sa jednoducho musíte “vysekať”.

Bez ohľadu na to, čo je vašou inšpiráciou pri tréningu, vedzte, že sme vizuálne tvory, a preto by sme mali využívať i vizuálne pomôcky. Využívajte vizualizáciu ako rannú motiváciu na vyhrabanie sa z postele, nalepte si plagát na dvere chladničky, alebo sa naň pozerajte pred ťažkým tréningom nôh.

motivácia-fitness

  1. Poskladajte si playlist

Ak vás vyrušuje rádio alebo akýkoľvek odpad, ktorý vychádza z reproduktorov v posilňovni, určite neurobíte nič zlé tým, že si pripravíte svoj vlastný playlist. Váš playlist je soundtrackom pre váš tréning. Ak túto výzvu odignorujete, je to na vaše vlastné nebezpečie.

  1. Zobrazujte svoje pokroky

Ak sa tešíte na nejakú udalosť, alebo máte za sebou nejaký počet dní dodržiavania režimu, značte si to. Zostáva vám už len šesť týždňov do dovolenky na Ibize? Počítajte si dni! Chýbajú vám dva týždne do začiatku diéty? Značte si tieto dni!

Vidieť progres je skvelý spôsob, ako si udržať motiváciu a pokoru. Využite v kuchyni tabuľu, alebo zrkadlo v kúpeľni – čokoľvek, čo na vás funguje.

Snažte sa o vizualizáciu a špecifickosť – 5 týždňov do konca 16-týždňovej rysovačky je omnoho realistickejší a špecifikovanejší cieľ než “jesť čisto až dovtedy, kým nedosiahnem 10% telesného tuku”.

  1. Nepočítajte svoje opakovania, odpočítavajte ich

Je viac pravdepodobné, že posledné opakovanie urobíte, ak vám zostáva “už len jedno”. Naopak, ak ste ich urobili už 9 a chceli ste urobiť 10, je viac možné, že to posledné neurobíte.

motivácia

  1. Robte fotografie, nie merania

Nemení sa vám váha tak, ako by ste chceli? To môže mať viac príčin – vaša diéta nemusí fungovať, ste príliš hydratovaní, alebo ste zjedli príliš veľkú porciu batátov na večeru…

V podstate môže existovať celý rad dôvodov závislých na rôznych premenných, prečo sa vaša váha kolíše a hneď ráno vás pomätie. Selfie, ktorú si vytvoríte na rovnakom mieste, pod rovnakým svetlom a z rovnakého uhlu, však nikdy neklame. Využívajte túto metódu a dosiahnite tak ešte väčšiu motiváciu a inšpiráciu.

  1. Pomaly a stabilne

Prechod na plnú rýchlosť vo vašom novom životnom štýle / diéte / tréningovom režime môže mať za následok rôzne ťažkosti. Na to, aby táto zmena bola udržateľná, musíte dbať na stabilitu a stálosť a viac preferovať pomalšie dosahovanie výsledkov. Predídete tak vyhoreniu.

Začnite v malom a pracujte na sebe namiesto toho, aby ste to vzdali, lebo nejde všetko na 100%. Jeden tréning za týždeň je stále lepší než žiaden (to iste platí pre tréning nôh). Malé zmeny sa prejavujú v priebehu času — takisto aj vaša motivácia.

  1. Podstupujte výzvy

Peťa z oddelenia marketingu mala včera narodeniny a doniesla koláč. Rozplakal by som ju, ak by som si nedal aspoň maličký kúsoček. Navyše, v kuchynke bola pizza, z ktorej si mohol každý vziať. A teraz je nedeľa večer a ja som ponorený hlboko do tiramisu… Upokojte sa! Skúste odolať… Nevadí, ak to nevyjde. Nestresujte sa.

Výkyvy sú v živote úplne normálne. Neznamená to však, že teraz môžete na všetko zabudnúť a začať porušovať vašu diétu. Toto je priestor, kde musíte využiť vašu motiváciu a nedovoliť vašej psychike zlyhať. Snažte sa byť svojou vlastnou inšpiráciou, aj keď si dáte malý kúsok čokoládovej torty.

  1. Odstráňte pokušenia

Vaša polovička sa vráti domov a hľadá čokoládu. Ešte však nevie o tom, že tá včera letela cez okno do susedovej záhrady.

Pokúste sa proaktívne zbaviť všetkých pokušení ešte predtým, než sa vás zmocní hlad a chuťové výkyvy. Uistite sa však, že tým neovplyvníte toho, kto s vami žije. Za to, že vy dodržiavate diétu, Zuzka nemusí.

Tento cyklus motivácie, kedy ste veľmi nadšení a potom zasa menej, je známy každému. Skutočne každému. Nie je to osobný neúspech, tak si to ani osobne neberte! Berte v úvahu dlhodobé výsledky a majte na pamäti, že to nie je ľahké. Nemôžete sa však vzdávať.

  1. Vytrvalosť

Nezabudnite, že motivácia a odhodlanie sú procesy, ktoré vyžadujú čas. Najdôležitejšie je pripomínať si, prečo ste vôbec začali, ako skvele pokračujete a to, že sa nemôžete vzdať!

Čo Si Treba Zapamätať

Prvým krokom k úspechu je začať. Pustite sa do toho a využite tieto tipy pre posilnenie vašej motivácie vo fitness. Najhoršie, čo môžete urobiť, je neurobiť vôbec nič. Začnite malými krokmi a budete ohromení, kam až sa môžete dostať behom niekoľkých mesiacov.


Autor: Lauren Dawes



Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz