0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Uncategorised

Jakub Brtko | Muscle Model Pro | Tréning | Jedálniček | Motivácia

                                     Výška: 187

                         Váha: Objemovka – 118kg Súťažná – 108kg

                                      Vek: 25

Kedy si začal s cvičením?

Cvičiť som začal od 14 rokov. Začalo to keď som bol mladý. Ako hokejisti sme šli aj s trénerom do fitka a v tom momente ako som zobral činku do ruky som vedel, že toto mi už ostane na celý život.


„Keď si vezmem, že mám 25 rokov a cvičím od 14, tak to je už 11 rokov strávených vo fitku.“


Samozrejme za mladí to nebolo až také seriózne, ako to je teraz. Cvičil som tak možno 3-4 krát do týždňa hodinku, max 2, čo je v porovnaní s mojím tréningom teraz veľký rozdiel, keďže sa tomu už venujem na profesionálnej úrovni.

Čo teba motivuje do cvičenia?

Asi najväčšia motivácia pre mňa je byť proste lepší, ako som bol včera.  Zdokonaľovať sa každým dňom.

Máš nejakú obľúbenú motivačnú frázu, alebo niečo čím sa riadiš?

Motivačná fráza? Asi najlepšia fráza a to nie len do cvičenia, ale celkovo aj do života je:


„No Pain No Gain.”


Proste bez bolesti nedosiahneš svoje ciele. Čo mám na mysli? Keď niečo chceš, musíš niečo preto aj obetovať. V cvičení musíš prejsť prahom bolesti, keď robíš 10 opakovanie a cítiš tú neznesiteľnú bolesť a úzkosť. Niekto by v tom momente prestal a oddýchol si, ale to ťa neposunie do ďalšieho levelu! A v živote to máš tak isto. Ak buduješ biznis a chceš, aby bol úspešný, tak nemôžeš očakávať, že proste tam budeš 8 hodín denne a tým to hasne.


„Keď niečo chceš, tak proste nevidíš žiadne zábrany pred sebou a urobíš čokoľvek, aby si dosiahol svoj cieľ!”


To je moja naj fráza, ktorej som sa držím, už od kedy som začal žiť v UK, kde som odišiel ako 20 ročný bez akéhokoľvek plánu, čo budem robiť a ako to tu sám zvládnem. Jediné, čo som mal v hlave bolo, že chcem uspieť a dosiahnuť svoj cieľ a momentálne môžem s radosťou potvrdiť, že sa mi darí.

Máš nejaký vzor, alebo niekoho koho formu, alebo postavu by si chcel dosiahnuť?

Vzor mám, ale nie ohľadom postavy, skôr ohľadom životnej motivácie, že keď čokoľvek chceš, tak to môžeš dosiahnuť.


„Je to Arnold Schwarzenegger.”


Je to super príklad toho, že v živote sa dá dosiahnuť čokoľvek čo chceš, ak si pôjdeš za svojím presvedčením.

Akú tréningovú rutinu obľubuješ?

Ťažko odpovedať na túto otázku, lebo ja nemám žiadne obľúbené tréningové rutiny. Rád striedam a mixujem svalové partie, aby som šokoval telo čo najviac, čo ho potom prinúti reagovať na zmenu a výsledok toho je, že rastie a zlepšuje sa.


„Najhoršie čo môže byť je, keď máte tú istú rutinu na každú partiu príliš dlho!”


 Telo je tak inteligentné, že ono si zvykne na to čo sa deje a presne by vedelo vaše kroky, že z toho cviku pôjdete na ten a potom na ďalší a to sa snažím vysvetliť – ak opakujete tú istú rutinu príliš dlho, tak sa vám nepodarí ho šokovať a posunúť ho do ďalšieho levelu.

Ako vyzerá tvoj jedálniček v diéte?

„Preferujem diétu na vysokých tukoch a bielkovinách. Sacharidy sú obmedzené čisto iba po tréningu.”


Za jeden deň mám 6 jedál:

Raňajky – 3 celé vajíčka, 1 cibuľa, zopár šampiónov, 100g lososa, polovička avokáda a všetko je to zaliate chilli omáčkou.

2 jedlo – 50g bielkovín z hydinového mäsa (vždy len z pŕs), k tomu vždy len zelená zelenina: brokolica, špenát, asparágus, kel, 20g tuku z orechov, alebo orechového masla.

O hodinu neskôr cvičím.

Po odcvičení mám proteín shake s 50g bielkovín s Whey Isolate a 50g sacharidov z Vaxy Maize od MP.

Po tréningové jedlo – Pomixovaný banán s mandľovým mliekom a 30g bielkovín z Whey Isolate od MP. Toto zalejem s okolo 100g sacharidmi z cereálií Whole Grain Cheerios.

O 2 hodiny neskôr – 50g bielkovín z hydinového mäsa, k tomu vždy len zelená zelenina: brokolica, špenát, asparágus, kel, 20g tuku z orechov, alebo orechového masla.

Predposledné jedlo – 50g bielkovín z hovädzieho steaku a ďalších 20g tuku z orechov.

Posledné jedlo dňa – 100g ovsených vločiek zaliatych s mandľovým mliekom a 50g bielkovín z Caseinu.

Aké suplementy používaš? Ktoré sú tvoje najobľúbenejšie?

Tak začnem pekne od začiatku. Prvá vec keď sa ráno zobudím, tak si dám 1000mg vitamínu C a 1000mg Cod liver oil a Omega 3, čo zapíjam s ochutenými BCAA. Pred tréningom vždy beriem predtréningovku spolu s Impact Pump BlendNO2 Extreme, počas tréningu pijem vo veľkej flaške 20g bcaa a 20g sacharidov s vaxy maize alebo maltodextrín, hneď po tréningu pijem svoj shake, čo je 50g bielkovín z Whey Isolate a 50g sacharidov z Vaxy Maize, ďalších 1000mg vitamin C a Cod liver a 15g Glutamínu a buď si to zamiešam do drinku, alebo to mám v tabletkovej forme a len ich prehltnem.
Posledný doplnok čo užívam je pred spaním, čo je znovu 50g bielkovín s Caseinom a 100g sacharidov s Instant Oats podľa toho, či som v objemovke, alebo v diéte.

Stojí to za to obetovať toľko času, energie a peňazí do tohto športu? Ľutuješ to niekedy?

Za seba môžem povedať, že áno, stojí to za to! Keď obetujete svoje srdce do niečoho čo milujete a dáte do toho úplne všetko čo je možné, tak sa vám to vráti 1000 násobne nazad.
Teraz robím to, čo ma baví a už ma to dokonca aj živí! Mám sponzorov, ktorí ma podporujú v dosiahnutí všetkých mojich cieľov, takže už to vôbec nie je otázka peňazí, lebo všetko mám hradené od sponzorov, čo je neskutočná pomoc a za čo som moc vďačný.

Máte chuť na sebe makať no neviete ako na to? Jakub Brtko, Muscle Model Pro, úspešný pretekár a človek vás nakopne “trochou” motivácie do života. Keď to dokázal on, prečo by ste to nedokázali aj vy?



Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Black Friday začal aj u nás! Také šialené zľavy tu už tak skoro neuvidíte! Kúp Teraz