AKCIA 1+1 NA VIAC AKO 300 PRODUKTOV | Zľava sa aplikuje automaticky
+EXTRA 35% NA OSTATNÉ PRODUKTY | Použite kód: SK35
Šejker ZADARMO pre nových zákazníkov od 20 EUR

Vítajte v šatni.
Miesto potréningových diskusií.

Naša psychická pohoda je rovnako dôležitá ako tá fyzická. My vieme, že niektoré problémy sa ťažko priznávajú.
Šatňa je tu kvôli tomu, aby sme spojili našu komunitu, zdieľali príbehy, a rozprávali o svojich starostiach.
Sme tu preto, aby sme podporili vašu pohodu a športovú cestu na každom kroku, pretože spoločne sme silnejší.

Spolupráca s Mental Health UK

Sme pyšný, že sme schopní podporiť každý krok na vašej športovej ceste. Chceme ale podporovať viac než len fyzickú cestu. Z tohto dôvodu spolupracujeme s organizáciou Mental Health UK, aby sme mohli podporovať aj vašu psychickú pohodu.
Tu nájdete viac informácií o Mental Health UK a práci, ktorú robia v Spojenom kráľovstve.

Mental Health UK priamo podporuje tých, ktorí sú zasiahnutý problémami s duševným zdravím, ale tiež pomáha s podporou skupín pre priateľov a rodiny tých, ktorí trpia poruchou duševného zdravia a tiež širšou komunitou.
Prácou po celom Spojenom kráľovstve spojuje Mental Health UK expertou zo štyroch národných charít zaoberajúcich sa duševným zdravím, aby podporila vzdelávanie verejnosti o duševnom zdraví a poskytla rady, informácie a podporu. Niektoré z týchto informácií môžete najsť tiež v ich digitálnom informačnom sprievodcovi "On the Inside", ktorý ničia mýty okolo duševného zdravia.

Pre viac informácií navštívte webové stránky organizácie: https://mentalhealth-uk.org/

FAQ
Starať sa o seba je veľmi dôležité, no niekedy človek potrebuje poradiť.
Nižšie vám prinášame odpovede na otázky, ktoré si môžete pokladať v súvislosti s udržiavaním psychického zdravia.

Vedci zistili, že v priemere 1 zo 4 ľudí už niekedy zažil problémy spojené s duševným zdravím. (Zdroj: World Health Report, WHO, Geneva, 2001).


Je preto nesmierne dôležité, aby ste mali okolo seba blízkych, s ktorými sa môžete o svoje obavy podeliť. Naši najbližší s nami majú pochopenie a podporia nás v akejkoľvek situácii. Nezabudnite byť aj vy oporou pre tých, ktorí to najviac potrebujú

Najdôležitejšie je porozprávať sa o tom s niekým, v kom máte dôveru. Je jedno, či je to kamarát, člen rodiny, kolega, tréner alebo psychológ. Určite to v sebe neduste.


Skúste si vyhľadať nejaké informácie o tom, čo prežívate. Pomôcť vám môže internet alebo rôzne knihy. Vytvoríte si tak ucelený názor a pozriete sa na problém z iného uhlu pohľadu.

Najviac záleží na tom, aký vzťah máte s danou osobou. Ideálnym začiatkom je prejaviť podporu a povedať, že ste tu pre nich. Nikdy neviete, kedy sa môže tento človek na vás obrátiť. Ak máte s danou osobou bližší vzťah, môžete jej pomôcť vyhľadať adekvátnu podporu.

  • Zostaňte v kontakte, rozprávajte sa o svojich pocitoch a nebojte sa požiadať o pomoc – Nie je nič lepšie ako pokecať si s blízkym, ktorého máte radi. Pravý priateľ sa vám neotočí chrbtom ani počas náročnejšieho obdobia, ktoré môžete prežívať.

    Osobné stretnutie však nemusí byť vždy možné (alebo najlepšie riešenie). Namiesto toho môžete priateľovi zavolať, napísať email alebo chatovať prostredníctvom rôznych sociálnych sietí.

    Snažte sa byť dostupní, aby sa vám priatelia a rodina dokázali dovolať — nebojte sa s nimi porozprávať o tom, čo vás trápi. Môžu vám pomôcť dosiahnuť pozitívnejšie myslenie alebo vyhľadať odbornú pomoc.

    Majte na pamäti, že každý problém sa dá vyriešiť. Ak si neviete dať rady sami, využite služby odbornej pomoci.

    · Žite aktívne – Pravidelné cvičenie môže byť veľkým prínosom pre vaše psychické zdravie, keďže podporuje zdravie rôznych orgánov vrátane mozgu. Cvičenie vám tiež môže pomôcť dodržiavať pravidelný a nerušený spánok, ale aj zvýšiť sústredenosť a sebavedomie. Budete sa cítiť jednoducho skvele.

    · Jedzte zdravo – Váš mozog potrebuje zdravé živiny rovnako ako ostatné orgány vo vašom tele. Aby všetko dobre fungovalo, musíte jesť zdravé potraviny, ktoré vám poskytnú dostatok vitamínov, minerálov a makroživín. Pamätajte, že fyzická kondícia je pre zachovanie mentálneho zdravia veľmi dôležitá.

    · S alkoholom to nepreháňajte – Existuje množstvo rôznych udalostí a situácií, pri ktorých sa bežne na oslavu pije alkohol. Niektorí z nás sa však pitím alkoholu snažia preniesť cez zlú skúsenosť alebo zmeniť svoju náladu. Často sa jedná o strach zo samoty. Účinok alkoholu je však len dočasný a nie je vhodným spôsobom na riešenie problémov.

    Keď sa účinky alkoholu pominú, človek sa cíti zle. Je to z dôvodu negatívneho vplyvu na mozog a ďalšie orgány.

    · Nájdite si čas na odpočinok – Je jedno, ako odpočívate. Stačí si dať päťminútovú pauzu na upratanie kuchyne, vybehnúť von na prechádzku alebo spoznávať niečo nové. Všetci sem-tam potrebujeme čas pre seba, kedy „filtrujeme“ svoju myseľ a prichádzame na nové myšlienky.

    · Robte, čo vás baví – Každý z nás má rád aktivity, pri ktorých sa dokáže zabaviť. Niektoré z nich dokážu natoľko pritiahnuť našu pozornosť, až niekedy stratíme pojem o čase a len si užívame prítomné okamihy. Čo vás robí šťastnými?

    Nájdite si čas na aktivity, ktoré vás bavia a pomôžu vám zbaviť sa stresu. Ak ste v danej činnosti dobrí, môžete zvážiť robiť to na profesionálnej úrovni. Prečo sa trochu nenamotivovať?

    · Akceptujte sa – Vieme, že sa to ľahko hovorí, no ak to zvládnete, veľmi si tým môžete pomôcť. Chceme vám len pripomenúť, že všetci sme odlišní. Neexistuje nikto, kto by bol rovnaký ako vy. Ste jedineční. Akceptujte sa a vedzte, že ak sa snažíte byť niekým iným, zahadzujete svoj potenciál.

    Ak sa vyrovnáte s tým, kto v skutočnosti ste, pomôže vám to zvýšiť sebavedomie. Ľahšie sa zmierite s tým, čo príde, nech je to čokoľvek. Zdravé sebavedomie je dôležité najmä pri nadväzovaní nových vzťahov, navštevovaní nových miest alebo učení nových zručností.

· Zostaňte v kontakte s kamarátmi a rodinou.

· Snažte sa udržiavať aktívny životný štýl, správnu životosprávu a vyváženú stravu.

· Prijmite fakt, že táto doba pre vás môže byť náročnejšia. Vyskúšajte si nejaké techniky pracovania so stresom.

· Neobávajte sa príliš negatívnych scenárov pandémie. Vždy sa uistite, že všetky informácie, ktoré čítate alebo počúvate, sú z relevantných a dôveryhodných zdrojov. Neverte výmyslom.

Naše články slúžia výhradne na informačné a vzdelávacie účely a nemali by sa považovať za lekársku pomoc. Ak máte obavy alebo pochybnosti ohľadom akýchkoľvek záležitostí, skôr než začnete užívať výživové doplnky, poraďte sa so zdravotníckym pracovníkom. Taktiež konzultujte akúkoľvek významnú zmenu v stravovaní.