Suplementy

6 najlepších rastlinných proteínov | Sú odlišné od tých ostatných?

Last Updated: 4.8.2021

Na trhu je dostupné veľké množstvo rôznych doplnkov výživy. Určite nám dáte za pravdu, že vybrať si ten správny doplnok môže byť niekedy mätúce, preto sme sa rozhodli, že pre vás napíšeme tento článok.

Aj keď srvátkový proteín je najpredávanejším doplnkom, pre vegánov nemusí byť ten pravý. Ľudia, ktorí dodržiavajú stravu na rastlinnej báze, budú chcieť siahnuť po rastlinných doplnkoch. V tomto článku vám prezradíme, ktoré sú tie najlepšie vegánske proteíny. Je ich dokonca až 6!

Prejsť na:

kvalitné a výživné raňajky

Prečo sa oplatí užívať rastlinné proteíny?

Snažíte sa nabrať svaly, alebo je vaším cieľom schudnúť prebytočný tuk? Je jedno, aké máte fitness ciele, základom pre úspech je dostatočný príjem bielkovín. Ten je kľúčom k udržaniu zdravia, zvýšeniu sily i zlepšeniu postavy.1

Bielkoviny sú zložené z rôznych aminokyselín. Niektoré sú dôležitejšie ako tie ostatné. Jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré pomáhajú určiť kvalitu bielkovín, je obsah esenciálnych aminokyselín.2

Rastlinné bielkoviny zvyčajne obsahujú menej aminokyselín ako živočíšne zdroje. Na to, aby ste boli schopní prijať dostatok esenciálnych aminokyselín prostredníctvom rastlinných zdrojov, budete potrebovať pestrú škálu rôznych potravín. Nechce sa vám siahať po potravinách od výmyslu sveta? Ideálnou alternatívou je vegánsky proteínový doplnok.

 

6 najlepších vegánskych proteínov

Vegánska proteínová zmes

Vegánska proteínová zmes je vyrobená z prírodných rastlinných zdrojov ako hrach a fazuľa. Obsahuje až 22g bielkovín v jednej porcii. Okrem toho vám poskytne 5g aminokyselín s rozvetveným reťazcom. Obsahuje leucín, izoleucín a valín v pomere 2:1:1.

Táto zmes má nízky obsah cukru, je vynikajúcim zdrojom vlákniny a obsahuje len 110kcal v jednej porcii. Je ideálnym doplnkom do diéty s obmedzeným kalorickým príjmom.

Hrachový proteínový izolát

Hrachový proteínový izolát obsahuje 21g bielkovín v jednej porcii, no zároveň má len 101kcal. Poskytne vám aj 3,5g vlákniny a neobsahuje takmer žiaden cukor. Je to skvelý doplnok výživy, ktorý sa ideálne hodí do diéty.

Hrachový proteín je vysokokvalitným zdrojom bielkovín. Bolo preukázané, že môže mať rovnaký účinok na svalovú hmotu ako srvátkový proteín.3

Sójový proteínový izolát

Sójový proteínový izolát obsahuje až 27g bielkovín v jednej porcii. Je vyrobený zo sójových bôbov a obsahuje až 90% bielkovín. Disponuje všetkými esenciálnymi aminokyselinami, ktoré sú potrebné na tvorbu svalovej hmoty.

Tento proteín obsahuje len 108kcal. Okrem toho má len 0,5g sacharidov na jednu porciu a 0g tuku! Nie je to super?

Proteín z hnedej ryže

Proteín z hnedej ryže obsahuje 23g bielkovín a 127kcal v jednej porcii. Neobsahuje stopy sóje, pšenice ani lepku. Je ideálnou voľbou pre tých, ktorí sa chcú vyhnúť akýmkoľvek alergénom.

Proteín z hnedej ryže je vyrobený z vysokokvalitnej ryže bez obsahu GMO. Má bohatý profil aminokyselín, ktorý sa postará o ideálnu svalovú regeneráciu.1

Konopný proteín

Konopný proteín je 100% organický. Je to prírodný zdroj bielkovín, ktorý sa získava zo surových konopných semien. Každá porcia obsahuje 16g bielkovín a všetkých 21 esenciálnych aminokyselín.

Taktiež obsahuje celý rad základných minerálov vrátane draslíka, vápnika, horčíka a železa, ktoré sa podieľajú na tvorbe energie a prispievajú k udržaniu celkového zdravia.4

Clear Vegan proteín

Clear Vegan proteín sa vyrába pokročilou technológiou. Ide o proces sušenia sprejom, vďaka čomu sa proteín skvele rozpúšťa vo vode. Jedna porcia obsahuje 10g bielkovín, 50kcal a 1g cukru.

Okrem toho obsahuje vitamíny skupiny B, ktoré podporia váš metabolizmus energie, mentálne zdravie a imunitu. Tento proteín vás skvele osvieži a hodí sa po horúcom letnom tréningu.

Čo si treba zapamätať

Ak dodržiavate diétu na rastlinnej báze, môže byť pre vás náročné každý deň prijímať dostatok bielkovín. Rastlinný proteín môže byť pre vás skvelým pomocníkom na dosiahnutie vašich cieľov. Mnoho z týchto proteínov obsahuje nevyhnutné vitamíny a minerály, ktoré podporia vaše celkové zdravie.

 

Páčil sa vám tento článok?

PREČÍTAJTE SI AJ TIETO:

Ľadová drť z proteínu | Vyskúšajte Clear Whey Izolát a Clear Vegan Proteín

Recepty

Ľadová drť z proteínu | Vyskúšajte Clear Whey Izolát a Clear Vegan Proteín

Počas horúceho leta nie každý dokáže vypiť klasický mliečny proteín. Preto sme sa rozhodli pripraviť tento jednoduchý recept na ľadovú drť s využitím proteínov Clear Whey a Clear Vegan.

2020-09-03 12:53:43By Lauren Dawes

Vegánsky proteínový šejk od Naturally Stefanie | Ideálny po tréningový kokteil

Recepty

Vegánsky proteínový šejk od Naturally Stefanie | Ideálny po tréningový kokteil

Stef tvrdí, že toto je to pravé, čo telo potrebuje po tréningu.

2021-04-13 16:18:29By Lauren Dawes

8 doplnkov výživy, o ktorých ste nevedeli, že sú vegánske

Suplementy

8 doplnkov výživy, o ktorých ste nevedeli, že sú vegánske

Z niektorých budete možno aj prekvapení.

2021-03-18 16:17:22By Lauren Dawes

Last Updated: 4.8.2021

Naše články slúžia výhradne na informačné a vzdelávacie účely a nemali by sa považovať za lekársku pomoc. Ak máte obavy alebo pochybnosti ohľadom akýchkoľvek záležitostí, skôr než začnete užívať výživové doplnky, poraďte sa so zdravotníckym pracovníkom. Taktiež konzultujte akúkoľvek významnú zmenu v stravovaní.


Last Updated: 4.8.2021
  1. Jäger, R., Kerksick, C.M., Campbell, B.I. et al. International Society of Sports Nutrition Position Stand: protein and exercise. J Int Soc Sports Nutr 1420 (2017). https://doi.org/10.1186/s12970-017-0177-8
  2. Gorissen SHM, Witard OC. Characterising the muscle anabolic potential of dairy, meat and plant-based protein sources in older adults. Proc Nutr Soc. 2018 Feb;77(1):20-31. doi: 10.1017/S002966511700194X. Epub 2017 Aug 29. PMID: 28847314.
  3. Babault, N., Païzis, C., Deley, G. et al. Pea proteins oral supplementation promotes muscle thickness gains during resistance training: a double-blind, randomized, Placebo-controlled clinical trial vs. Whey protein. J Int Soc Sports Nutr 12, 3 (2015). https://doi.org/10.1186/s12970-014-0064-5
  4. Huskisson E, Maggini S, Ruf M. The role of vitamins and minerals in energy metabolism and well-being. J Int Med Res. 2007 May-Jun;35(3):277-89. doi: 10.1177/147323000703500301. PMID: 17593855.


Monica Green

Monica Green

Spisovateľ a expert

Monika pochádza z južného Londýna. Vyštudovala školu University of Leeds v odbore filozofie. Popri škole si vybudovala vzťah k cvičeniu, čo jej nesmierne pomohlo v náročnom období počas štúdia. Monica nadobudla praktické skúsenosti aj ako autorka, a to vďaka písaniu článkov pre známy študentský portál. Je nadšená, že môže prežívať svoju vášeň k cvičeniu. Vo svojom voľnom čase rada varí a chodí do reštaurácií. Rada si zájde s priateľmi na večeru, ale aj na turistiku.


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz