Tréning

5 praktických rád, ako prekonať hanbu v posilňovni | Zahoďte zbytočné starosti

Last Updated: 17.11.2020

Celý deň plánujete, že si dobre zacvičíte, no akonáhle príde ten čas, začnete mať stres. Aj vám sa už stalo, že sa tešíte do posilňovne, ale potom si ani nezvládnete obuť tenisky?

Možno je to z toho dôvodu, že ste s cvičením práve začali. Všetky tie stroje sú pre vás cudzie a vy ani neviete, kde vôbec začať (a ako pokračovať a ako skončiť). Možno ani nie ste nováčik, ale prešla dlhá doba, odkedy ste boli naposledy v posilňovni. V oboch prípadoch sa môže dostaviť určitá nervozita, ktorá vám celkovo pri cvičení príliš neprospeje.

Takéto pocity majú mnohí z nás – nie je to nič nezvyčajné. Nemusíte sa za to hanbiť. Sme tu na to, aby sme vám pomohli prekonávať akékoľvek prekážky, ktoré vám stoja v ceste za vysnívanou postavou. Nižšie máme pre vás nachystaných pár rád, ktoré vám môžu pomôcť zvýšiť sebavedomie a lepšie sa sústrediť na tréning.

 

1. Cvičte s kamarátom  

Sila spočíva v spolupráci. Ak máte tú možnosť, cvičte s nejakým kamarátom alebo s kamarátkou. Zabudnete na negatívne myšlienky a môžete sa navzájom podporovať. Nakoniec to bude zábava.

Táto rada je obzvlášť užitočná, ak ste úplným začiatočníkom a vôbec neviete, ako sa cvičí. Je dobré mať kamaráta, ktorý sa posilňovaniu venuje nejakú dobu a môže vás usmerniť alebo vám poskytnúť nejaké dobré rady. Môžete sa ho čokoľvek spýtať, čím ušetríte veľa času a energie v porovnaní s tým, keby ste museli na všetko prichádzať sami.

Ak sa príliš hanbíte cvičiť pred druhými a máte pocit, že vás niekto neustále sleduje, cvičiť s kamarátom je ideálnou voľbou, ako predchádzať týmto negatívnym pocitom. Vo dvojici sa proste cvičí lepšie a je to väčšia zábava.

cvičte s kamarátom

 

2. Cvičte vtedy, keď je v posilňovni menej ľudí  

Snažte sa vyhnúť cvičeniu v čase, kedy je v posilňovni plno. Bežne to býva po pracovnej dobe, teda okolo piatej-šiestej hodiny popoludní. Vtedy sa posilňovňa podobá skôr na bojisko, kde sa každý snaží obsadiť miesto pri nejakom stroji alebo činkách. Menej ľudí býva v posilňovni ráno, na obed alebo neskôr večer.

Okrem toho, že sa vám bude cvičiť príjemnejšie a budete v pokojnejšom prostredí, budete môcť zároveň objavovať nové cviky na doposiaľ nevyskúšaných strojoch. Získate tak vyššie sebavedomie, pretože si osvojíte techniku a budete vedieť, ako sa daný stroj ovláda. Časom sa odhodláte na týchto strojoch cvičiť aj pri plnom obsadení posilňovne.

off peak v posilňovni

 

3. Plánujte a vzdelávajte sa  

Čo budete dnes cvičiť? Nohy? Ramená? Dáte si kardiotréning? Všetky dôležité otázky by ste si mali zodpovedať ešte predtým než vstúpite do posilňovne. Predídete tak nervóznemu premýšľaniu o tom, čo ešte chcete odcvičiť.

Ak budete vedieť, čo presne chcete v daný tréning odcvičiť, pomôže vám to zvýšiť efektivitu a možno sa odhodláte vyskúšať nové stroje – veď predsa budete vedieť, na čo sú a ako sa s nimi narába!

tréningový plán

 

4. Nezabúdajte na motivačnú hudbu   

Motivačná a dynamická hudba vám môže veľmi pomôcť zvýšiť výkon. Zabudnete na všetko, čo sa deje vo vašom okolí. Bude to len o vás a vašich svaloch. Hudba odvedie vašu pozornosť od ľudí a upokojí vás. Budete sa vďaka nej sústrediť len na to najdôležitejšie.

Dobrý playlist vás môže poriadne vyburcovať. Máte pocit, že to s danou váhou nezvládnete? Pridajte hlasitosť! Ak potrebujete inšpiráciu, neváhajte si vypočuť niektorý z našich obľúbených playlistov na Spotify!

dobrý tréningový playlist

 

5. Oblečte si to, v čom sa cítite najlepšie  

Nie je žiadnym tajomstvom, že pekné a pohodlné oblečenie nám pomáha zvýšiť sebavedomie. Platí to ako pri rande, tak aj pri cvičení. Je to psychologický trik, ktorý zaručene funguje.

Je jedno, v čom sa cítite dobre, proste si to oblečte. Ak chcete dosahovať dobré výsledky, musíte sa dobre aj cítiť!

Ak neviete, čo na seba, nezúfajte. Máme pre vás nádherné a kvalitné oblečenie, ktoré sa hodí na akýkoľvek typ tréningu. Nezáleží na tom, či preferujete jogu, behanie alebo silové tréningy. Naše oblečenie je tu pre vás.

kvalitné športové oblečenie

 

Čo si treba zapamätať

Veľa z nás sa ani nevie donútiť vstať a ísť cvičiť. Často to vyžaduje veľké odhodlanie a úsilie. Je to normálne – sme predsa ľudia.

Vyskúšajte dodržiavať aspoň niektoré z tipov, ktoré sme vám napísali a uvidíte, že sa vám bude cvičiť ľahšie. Časom vás prejde akákoľvek nervozita alebo hanba a vy budete môcť trénovať skutočne naplno!

Last Updated: 17.11.2020

Naše články slúžia výhradne na informačné a vzdelávacie účely a nemali by sa považovať za lekársku pomoc. Ak máte obavy alebo pochybnosti ohľadom akýchkoľvek záležitostí, skôr než začnete užívať výživové doplnky, poraďte sa so zdravotníckym pracovníkom. Taktiež konzultujte akúkoľvek významnú zmenu v stravovaní.



Monica Green

Monica Green

Spisovateľ a expert

Monika pochádza z južného Londýna. Vyštudovala školu University of Leeds v odbore filozofie. Popri škole si vybudovala vzťah k cvičeniu, čo jej nesmierne pomohlo v náročnom období počas štúdia. Monica nadobudla praktické skúsenosti aj ako autorka, a to vďaka písaniu článkov pre známy študentský portál. Je nadšená, že môže prežívať svoju vášeň k cvičeniu. Vo svojom voľnom čase rada varí a chodí do reštaurácií. Rada si zájde s priateľmi na večeru, ale aj na turistiku.


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz