0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Tréning

6 Dôvodov, Prečo Sa Pustiť Do Cyklistiky S Olympijským Športovcom Bryanom Steelom

„Je na čase sfúknuť prach zo sedla bicykla“

Možno ste si práve kúpili bicykel a nemali ste ani najmenšiu predstavu o tom, či jazdiť každý deň, alebo ho pochovať vzadu v garáži. Našťastie ste práve narazili na niekoľko skutočne dobrých dôvodov, prečo sfúknuť prach zo sedla, hodiť na seba športové oblečenie a začať pedálovať.

Zaobstarať si kvalitný bicykel je jednoduchšie než kedykoľvek predtým, no mnohí z nás stále bojujú s tým, ako si ho nastaviť, ako sa postarať o údržbu a… ako nájsť motiváciu naňho nasadnúť a začať jazdiť. Olympijský svetoznámy cyklista, teraz tréner, Bryan Steel, má tiež skúsenosti s rôznymi ťažkosťami na cestách, no taktiež dokáže povedať množstvo výhod, ktoré cyklistika prináša.

Samotný Bryan nebol moc športovo zdatný ako dieťa, no nasadol na sedlo vtedy, keď jeho brat začal s cyklistikou a jeho otec mu kúpil bicykel. Tak, ako mnohí z nás, ktorým chýba koordinácia v iných športoch, Bryan našiel šport, ktorému sa začal venovať a nakoniec v ňom začal vynikať.

V súčasnosti pomáha v príprave na súťaže iným ľuďom a zaoberá sa týmto športom ako celkom. Organizuje rôzne udalosti pre podporu cyklistov, a to nielen v športovom odvetví, ale aj pre podporu podnikateľských cyklistických klubov a vyvracanie mýtov. Pozrite si jeho stránku, ako sa Zapojiť a získať tak tipy, podporu a tréningový program.

Ak stále nie ste motivovaní, aby ste zaparkovali auto a zvolili jazdu na bicykli, tu je šesť výhod cyklistiky, ktoré by ste si nemali nechať ujsť.

Cyklistika-výhody

  1. Cyklistika prináša množstvo zdravotných benefitov

Štúdie preukázali, že dochádzanie na bicykli výrazne zlepšuje kardiovaskulárnu fyzickú kondíciu.1 V skutočnosti, ak naskočíte na bicykel namiesto autobusu, dokazujete tak, že čas na cvičenie si môže nájsť ktokoľvek. Aj tí, ktorí majú zaneprázdnený životný štýl.

Tak, ako celkové zdravie, sa vám zlepší i pevnosť tela a sila nôh. Posilňovanie stredu tela je nevyhnutné pre stabilitu hornej časti tela pri jazde na bicykli, zatiaľ čo vaše nohy pracujú a zdokonaľujú svoj tvar.

  1. Venovať sa jej môže ktokoľvek

Bryanova láska k jazde na bicykli začala preto, lebo našiel šport, v ktorom bol dobrý — “Je to záťažový šport,” hovorí. “Môžete mať nadváhu, a stále zvládnete bicyklovať. Tiež nemá výrazný dopad na kĺby a je naozaj dobrá pre tých, ktorí sa rehabilitujú z vysoko rizikových športov, ako je rugby. Dokonca aj vtedy, ak sa stále venujete takémuto športu, je cyklistika ideálnym vyvážením.”

  1. Predbehnite autá a ušetrite množstvo peňazí

Ak žijete vo veľkom meste, tak viete, že môže trvať dlho, kým sa autom alebo hromadnou dopravou dostanete tam, kam potrebujete. Bryan hovorí, “Často sa na bicykli dostanem tam, kam chcem, oveľa rýchlejšie. Je to skvelý pocit, keď predbiehate autá!”

Ak máte obavy z jazdy na bicykli v zastavanej oblasti, štúdie preukázali, že prínosy bicyklovania boli podstatne väčšie než riziká.2

  1. Je to dobré pre planétu

Podľa správy od British Cycling, ak by len 10% obyvateľstva využilo namiesto auta bicykel, zredukovalo by sa znečistenie ovzdušia a ušetrilo by sa 400 rokov produktívnych rokov.3

Cyklistika tiež šetrí až tretinu priestoru na cestách v porovnaní s jazdou autom a znížilo by sa tak preťaženie ciest.3 Čo je horšie než sedieť v zápche každý deň? Veríme, že viete o tom svoje.

  1. Nájdite si priateľov s rovnakým nadšením

Bryan hovorí, “Cyklistika je sociálny šport. Je to jediný šport, ktorý poznám, pri ktorom môžete viesť hodinové konverzácie, a to všetko počas jazdy.”

Môžete sa skutočne zapojiť do takejto činnosti, pretože existuje množstvo rôznych cyklistických klubov pre mužov i ženy. “Už sa nemusíte snažiť neustále dobiehať frajerov na bicykli, ktorí idú veľkou rýchlosťou,” hovorí Bryan. “Existujú tímy pre všetky typy ľudí — súčasťou mojej práce je aj povzbudzovanie, aby sa tvorili sociálne skupiny a aby sa človek mohol do nich zaradiť”.

Akú ďalšiu motiváciu potrebujete na to, aby ste sa do toho pustili? Existujú dokonca aj cyklistické kaviarne po celom svete, kde sa môžete zastaviť na kávu, koláč alebo si len s niekým pokecať.

bicyklovanie-cyklistika

  1. Cyklistika zlepšuje vašu psychickú pohodu a zdravie

Dôkazy naznačujú, že bežná jazda zlepší vašu náladu a môže mať ďalšie priaznivé účinky pri prevencii a liečbe depresívnych a úzkostných nálad.4 Aj keď táto téma vyžaduje ďalší výskum, nikto nemôže namietať, že po jazde endorfíny skutočne vyskočia.

Bryan hovorí, “Zistil som, že jazdenie na bicykli so sebou prináša skvelý čas na premýšľanie. Využívam tento čas na riešenie problémov z práce – biznismeni ktorých trénujem, často sami hovoria, že im to pomáha bojovať so stresom.”

Trápi vás ešte niečo a brzdí vás to v tom, aby ste začali? Bryan vám rád pomôže.

“Jednou z najväčších starostí ľudí je to, že je to nebezpečné,” hovorí Bryan. “Súčasťou mojej práce je tiež dopomôcť k tomu, aby sa ľudia cítili bezpečnejšie.” Vďaka rozširujúcemu sa počtu cyklistických trás, ktoré sa budujú každý rok, ako aj stovkám pomôcok na zviditeľnenie, by ste sa nemali obávať cestnej premávky, ale naplánujte si trasu, verte si a dbajte na bezpečnosť.

“Naše tréningové plány môžete využiť aj na stacionárnom bicykli, ak sa nemôžete dostať na cestu,” hovorí Bryan. Nemajte pocit, že musíte využívať len cesty — koniec koncov, Bryan vyhral jeho medaily vo velodróme!

Bryan verí tomu, že “Mnoho ľudí nemá sebavedomie a to je to, čo chcem zmeniť. Zaručujem vám, že keď si budete musieť prvýkrát vymeniť dušu na kolese, bude pršať. Zoznámte sa s vaším bicyklom radšej v pohodlí domova — vyskúšajte si to pod strechou.”

cyklistika-rady

Čo si treba zapamätať

Pravidlo pre cyklistov #1: Nenechajte sa zastrašiť kúskom kovu (ak naliehate, tak kúskom uhlíkových vlákien) a choďte von. Cyklistika so sebou prináša množstvo zdravotných výhod, šťastie a tiež prispieva k zdravšej planéte. Ako by ste vôbec mohli odmietnuť silu pedálov?


  1. Oja, P., Titze, S., Bauman, A., de Geus, B., Krenn, P., Reger‐Nash, B., & Kohlberger, T. (2011). Health benefits of cycling: a systematic review. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 21(4), 496-509.
  2. De Hartog, J. J., Boogaard, H., Nijland, H., & Hoek, G. (2010). Do the health benefits of cycling outweigh the risks?. Environmental health perspectives, 118(8), 1109-1116.
  3. Aldred, R. (2014). Benefits of investing in cycling.
  4. Peluso, M. A. M., & Andrade, L. H. S. G. D. (2005). Physical activity and mental health: the association between exercise and moodClinics60(1), 61-70.

Autor: Evangeline Howarth



Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz