Suplementy

5 Doplnkov Výživy, Ktoré Podporujú Imunitný Systém

Last Updated: 13.3.2020

Podporovanie imunitného systému môže mať veľký vplyv na schopnosť zvládať všetky každodenné činnosti a aktivity — od náročného dňa v práci až po namáhavý a vyčerpávajúci tréning v posilňovni.

Je to prvá a posledná vec pri obrane proti chorobám. Vo všeobecnosti platí, že čím silnejší je váš imunitný systém, tým zdravší ste ako jednotlivec. Váš imunitný systém sa musí pravidelne vysporiadať s mnohými vonkajšími faktormi, ktorým je neustále vystavený.

Imunita môže byť poškodená rôznymi chorobami, toxínmi, znečistením ovzdušia, nezdravými potravinami, stresom, baktériami, no v niektorých prípadoch aj nadmernou záťažou. Ak sa o seba nestaráte správne, tieto faktory sú veľmi nepriaznivé.

Dbanie o psychickú pohodu a udržanie celkového zdravia je jednoduchým spôsobom, ako byť neustále vitálny bez ohľadu na vaše ciele.

Myslíme si, že posilňovanie imunitného systému je pri cvičení rovnako dôležité ako budovanie veľkých bicepsov.

Prečítajte si o piatich jednoduchých spôsoboch, ako sa dá podporiť imunitný systém.

1. Doplnky s rybím olejom

Doplnky s rybím olejom, akým je napríklad olej z tresčej pečene, sú známe svojimi zdravotnými benefitmi, najmä v oblasti imunity. Rybí olej obsahuje zlúčeniny, u ktorých bolo preukázané, že podporujú imunitný systém človeka znižovaním zápalu, čím pomáhajú zabrániť rozvoju kardiovaskulárnych chorôb.

Okrem toho sú praktickou a finančne dostupnou alternatívou, ak máte problém s prijímaním dostatočného množstva rybích potravinových zdrojov.

2. Vitamín D

Vitamín D je vitamín rozpustný v tukoch, ktorý je bežne známy aj ako ‘slnečný vitamín’, pretože ľudské telo je schopné prirodzene ho syntetizovať pri vystavení UV žiareniu zo slnka.

Štúdie naznačujú, že vyššie než priemerné množstvo vitamínu D v krvi môže podstatne znížiť pravdepodobnosť ochorenia a nemoci.1

Vitamín D pomáha nielen posilňovať imunitný systém, ale taktiež podporuje vstrebávanie vápnika, čo môže podporiť zdravie a silu kostí.2

3. Probiotiká

Probiotiká sú niekedy označované aj ako ‘dobré baktérie’, ktoré obývajú ľudský tráviaci trakt, predovšetkým črevá. Vo vašom zažívacom trakte sú doslova milóny a milióny rôznych baktérií, z ktorých sú niektoré dobré, a iné zasa zlé.

Zistilo sa, že dobré baktérie, ako napríklad Acidophilus, zohrávajú dôležitú úlohu vo funkciách imunitného systému, pretože môžu pomáhať pri produkcii T-buniek, ktoré sú zodpovedné za boj proti škodlivým baktériám, toxínom a voľným radikálom.3

Až 70% imunitného systému je kontrolovaných prostredníctvom toho, čo sa deje v črevách, preto je dôležité začať s udržiavaním zdravia čriev.

4. Vitamín C

Vitamín C je pravdepodobne ten najpôsobivejší vitamín pri posilňovaní imunitného systému. To je pravdepodobne dôvodom, prečo lekári odporúčajú zvýšiť spotrebu vitamínu C počas chladných mesiacov a chrípkových období.

Vitamín C je známy ako doplnok výživy posilňujúci imunitný systém vďaka svojim antioxidačným vlastnostiam, ktoré pomáhajú zbaviť telo voľných radikálov. Tento vitamín sa tiež môže viazať na toxické materiály v tele, čím bráni zasahovať do prirodzených vnútorných procesov v ľudskom tele.4

Je tiež skvelou súčasťou tréningového režimu, keďže po náročnom cvičení pomáha podporovať prirodzenú obranyschopnosť organizmu.5

5. Multivitamíny

Existuje dôvod, prečo sa nazývajú esenciálnymi vitamínmi — každý z nich zohráva množstvo dôležitých úloh pri udržiavaní zdravia. Pomáhajú ľuďom cítiť sa čo najlepšie. Užívanie multivitamínových doplnkov každý deň je praktickým a jednoduchým spôsobom, ako zaistiť potrebný príjem všetkých dôležitých vitamínov.

Náš prémiový multivitamínový komplex s názvom THE Multi™ obsahuje kompletnú zmes esenciálnych vitamínov a minerálov od A po Z, ktorá je ideálnou podporou celkovej pohody a zdravia. Tieto kapsuly s vyššou biologickou dostupnosťou sú vyrobené tak, aby vám poskytli optimálnu dávku potrebných živín.

Obsahujú účinnú zmes vitamínov skupiny B, vitamín D a zinok, z ktorých všetky zohrávajú kľúčovú úlohu pri podpore imunitného systému. Tiež obsahujú vitamín C, ktorý pomáha najmä počas a po intenzívnom cvičení.5,6

Taktiež obsahujú železo a horčík, ktoré vám môžu pomôcť v boji proti únave a malátnosti.7

Naše články slúžia výhradne na informačné a vzdelávacie účely a nemali by sa považovať za lekársku pomoc. Ak máte obavy alebo pochybnosti ohľadom akýchkoľvek záležitostí, skôr, než začnete užívať výživové doplnky, poraďte sa so zdravotníckym pracovníkom. Taktiež konzultujte akúkoľvek významnú zmenu v stravovaní.


Last Updated: 13.3.2020
  1. Bartley, J. (2010). Vitamin D: emerging roles in infection and immunityExpert Review of Anti-infective Therapy8(12), 1359-1369.
  2. Sunyecz, J. A. (2008). The use of calcium and vitamin D in the management of osteoporosisTherapeutics and clinical risk management4(4), 827.
  3. Perdigon, G., De Macias, M. E., Alvarez, S., Oliver, G., & de Ruiz Holgado, A. P. (1988). Systemic augmentation of the immune response in mice by feeding fermented milks with Lactobacillus casei and Lactobacillus acidophilusImmunology63(1), 17.
  4. Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and immune functionNutrients9(11), 1211.
  5. Vitamin C contributes to the maintenance of normal function of immune system during and after intense physical exercise.
  6. Vitamin B6, vitamin B12, biotin, vitamin D, and zinc all contributes to the normal function of the immune system.
  7. Iron and magnesium contribute to the reduction of tiredness and fatigue.


Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz