0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Uncategorised

Doplnky Výživy Na Zlepšenie Športovej Výkonnosti

Existuje veľa spôsobov, ako vám môžeme pomôcť vyťažiť maximum z vášho úsilia, nech už cvičíte HIIT, kruhový tréning alebo hocičo iné. So správnou motiváciou toho dokážete omnoho viac a môžete skôr dosiahnuť váš cieľ. Veľmi dôležité je zvoliť si tie správne doplnky výživy.

Poďme však k realite – neexistuje doplnok, po ktorého užití sa z vás stane Arnold Schwarzenegger hneď na druhý deň. Nič nenahradí odhodlanie k tréningu, zdravú a vyváženú stravu a kvalitný spánok. Ak však k týmto základom pridáte i doplnky výživy, perfektne vás podporia na ceste vaším úsilím.

V tomto článku sa dozviete o:

  1. Najlepších doplnkoch pred tréningom
  2. Najlepších doplnkoch počet tréningu
  3. Najlepších doplnkoch po tréningu
  4. Prevencii proti zraneniu

Najlepšie doplnky výživy pred tréningom

fitness-výkon

Podporíme vás, aby ste sa do toho pustili naplno. THE Pre-Workout+ je súčasťou nášho tria najnovších inovácií novej generácie športovej výživy.

Je to účinná zmes vytvorená za využitia exkluzívneho peletkového systému, ktorá sa postará o to, aby ste získali energiu v dvoch postupných dávkach a mohli tak efektívne cvičiť od začiatku tréningu až po jeho koniec.

Zabudnite na varenie silnej kávy a sústredenie sa na rýchle využitie energie z tohto stimulantu. Naša predtréningovka vás nakopne bez zbytočných vedľajších účinkov a dodá vám dlhodobý nával energie. Obsahuje zložky, u ktorých bolo vedecky dokázané, že odďaľujú únavu,1 zvyšujú výkon2 a zlepšujú koncentráciu3. Je ideálnym doplnkom na poriadne napumpovanie a sústredenie počas tréningu.

Ak sa snažíte užívať kofeín opatrne, nebojte sa – mysleli sme na vás. Pridali sme i L-teanín, u ktorého bolo dokázané, že znižuje psychologické a fyziologické stresové reakcie.4

Kreatín     

kreatín creapure

Bol vykonaný rozsiahly prieskum v oblasti využívania kreatínových doplnkov v športe a preukázalo sa, že skutočne zvyšuje fyzickú výkonnosť pri vysokointenzívnom cvičení.5

V štúdii od Journal of Sports Sciences, ktorej sa zúčastnili futbaloví hráči, sa preukázalo, že dopĺňanie kreatínu zvyšuje svalovú výkonnosť, a to najmä pri intervalových výbušných cvikoch.6

V ďalšej štúdii, ktorej sa zúčastnilo 18 súťažných plavcov mužského i ženského pohlavia, sa zistilo, že skupina, ktorá užívala kreatín v priebehu deviatich dní tréningu, plávala výrazne rýchlejšie a zároveň sa u nej znížil súťažný čas pri 100m šprintoch v porovnaní so skupinou, ktorá užívala placebo.7

Či trénujete doma alebo na ihrisku, vyskúšajte kreatín a otestujte tak svoje hranice. Máme k dispozícii širokú škálu doplnkov vysokej kvality, z ktorých si môžete vybrať. Sú nimi napríklad Tablety Kreatínu Monohydrát alebo mikronizovaný Creapure® Kreatín v Prášku.

Čistý Kofeín

Je skvelé ho mať po ruke kedykoľvek, keď potrebujete povzbudenie. Neobsahuje zbytočné kalórie, ako napríklad mliečne latte. Je dokázané, že kofeín odďaľuje únavu1 a umožňuje športovcom trénovať s väčšou silou po dlhšiu dobu2. Je skutočne dôležitou predtréningovou zložkou, ktorá vám zlepší váš výkon.

Esenciálne Aminokyseliny

Aminokyseliny sú základnými stavebnými prvkami bielkovín, ktoré prispievajú k nárastu a udržaniu svalovej hmoty. Sú mimoriadne dôležité ako doplnok výživy, nech už cvičíte HIIT, alebo hocijaký vytrvalostný šport.

Vytvorili sme praktické tablety, ktoré sú plné dôležitých aminokyselín pre vaše telo.

100% Instantné Ovsené Vločky  

Naše Instantné Ovsené Vločky si môžete vychutnať kedykoľvek a kdekoľvek. Sú skvelým spôsobom, ako začať ráno efektívne, alebo ako doplniť si palivo po namáhavom dni. Poskytnú vám množstvo sacharidov, ktoré vaše telo potrebuje pre energiu.

Majú nízky obsah cukru, vysoký obsah vlákniny a až 11g bielkovín v jednej dávke, ktoré prispievajú k nárastu a udržaniu svalovej hmoty – ideálne vás podporia pri vašom tréningu.

Proteínová Tyčinka Oats & Whey

Unikátny snack na každý deň, ktorý vás zasýti a dodá množstvo živín pred fyzickou aktivitou – tieto lahodné a jemné flapjacky obsahujú až 22g bielkovín a až 38g sacharidov. Podporia vás od začiatku až do konca.

Naše Proteínové Tyčinky Oats & Whey vyrábame z vysokokvalitnej zmesi koncentrátu srvátkových bielkovín a mliečnych bielkovín, ktoré sa postarajú o nárast a udržanie svalovej hmoty. Podporia vás pri dosahovaní akéhokoľvek cieľa vo fitness. Mleté ovsené vločky vám poskytnú sacharidy na regeneráciu po cvičení a pripravia vás na ďalší tréning.

Najlepšie doplnky výživy počas tréningu

fitness-výkon

THE Amino+

aminokyseliny

Ďalším doplnkom z našej prémiovej rady PhaseTech™ je THE Amino+, ktorý pomáha pri regenerácii a zlepšení nálady.

Táto účinná zmes obsahuje 6g BCAA v jednej dávke. BCAAesenciálne aminokyseliny, ktoré si vaše telo nedokáže syntetizovať samo. Sú skvelou podporou pre vaše svaly počas tréningu, keďže sa preukázalo, že zlepšujú syntézu bielkovín a súčasne znižujú mieru degradácie bielkovín v ľudskom svalstve.

Taktiež sme pridali aj glutamín, čo je aminokyselina, ktorá hra kľúčovú úlohu pri syntéze bielkovín a svalovej kontrakcii.9

Všetky tieto aminokyseliny sú zapuzdrené vo fluidizovanom povlaku vďaka využitiu unikátnej peletkovej technológie PhaseTech™ – táto technológia spomaľuje trávenie týchto látok pre dosiahnutie dlhšieho zásobovania vášho tela dôležitými živinami.

Bonus v podobe zlepšenia nálady sa ukrýva za prídavkom withanie opojnej (ashwaganda). Je to prírodná rastlina, ktorá sa už dlho používa v tradičnom lekárstve a začína sa čoraz viac rozširovať v oblasti športovej výživy vďaka svojim protizápalovým, protistresovým a antioxidačným vlastnostiam.10

100% Esenciálny Elektrolyt

elektrolity

Správna hydratácia je životne dôležitá pri akomkoľvek športe alebo fyzickej aktivite. Ak sa veľmi potíte, nielenže strácate vodu, ale taktiež prichádzate aj o dôležité elektrolyty.

Elektrolyty sú v tele potrebné pre poskytovanie elektrickej energie pre všetky druhy funkcií vrátane nervových reakcií a svalových funkcií.11 Náš 100% Esenciálny Elektrolyt je zmesou štyroch základných elektrolytovsodíka, draslíka, vápnika a horčíka, ktoré si môžete veľmi jednoducho pridať do nápoja a vyrobiť si tak osviežujúci a účinný nápoj, ktorý sa ideálne hodí na pitie počas cvičenia.

Energy Gél

predtréningový gél

Či už ste v polovici kvalifikačného zápasu, alebo kilometre od prípravy na polmaratón, vedzte, že budete potrebovať energiu na “dobitie batérií”, ktorú môžete získať s minimálnym úsilím.

Náš Energy Gél v sáčkoch je perfektným doplnkom, ktorý sa hodí do vrecka a dokáže vás podporiť počas akejkoľvek aktivity. Nevyžaduje miešanie ani akúkoľvek inú prípravu – stačí ho otvoriť a obsah vytlačiť priamo do úst.

Obsahuje 25g rýchlych sacharidov, ktoré sú skvelým riešením pre doplnenie zásob glykogénu vo svaloch, a nezaťažia žalúdok. Okrem toho obsahuje zmes elektrolytov, ktoré nahradia esenciálne soli stratené potením. Taktiež sme do neho pridali zmes vitamínov skupiny B pre zníženie únavy a malátnosti.12

Najlepšie doplnky výživy po tréningu

fitness-výkon

Zmes Extreme Recovery

Štúdie preukázali, že doplnky, ktoré obsahujú kombináciu sacharidov a bielkovín, sú najúčinnejšie pri dopĺňaní svalového glykogénu po cvičení,13 čo je dôvodom, prečo by ste mali túto zmes zaradiť do vášho jedálnička a užívať ju po tréningu.

Zmes Extreme Recovery obsahuje až 28g bielkovín na 100g výrobku spolu so 47g sacharidov z voskovitého kukuričného škrobu a maltodextrínu — ideálne sa hodí na podporu svalovej regenerácie.14

Taktiež sme pridali esenciálne aminokyseliny L-leucín a L-glutamín, ktoré sú kľúčové pre syntézu svalových bielkovín a môžu pomôcť znížiť poškodenie svalov.9,15,16

THE Whey+

Whey proteín

Tento unikátny proteínový prášok je presne to, čo vaše telo potrebuje po cvičení na ihrisku, v posilňovni alebo na bežeckej trati.

THE Whey+ je našou prémiovou zmesou najčistejšieho srvátkového izolátu a zložky GroPlex™ — dynamickej kombinácie bielkovín s rýchlym i pomalým trávením je kokteilom, ktorý vám poskytne trvalý prísun bielkovín a okamžite sa postará o svalový nárast a regeneráciu.

Okrem toho sme sem tiež pridali unikátne peletky s postupným uvoľňovaním BCAA, leucínu a glutamínu, ktoré sa postarajú o optimálnu regeneráciu.8,9,16 S takouto výbavou sa nemusíte obávať skutočne ničoho.

Prevencia proti zraneniu

fitness-výkon

Môže to znieť zrejme, no starostlivosť o telo je jednoduchým krokom k zlepšeniu športového výkonu.

Tréning a akákoľvek športová aktivita môže spôsobiť poškodenie vášho tela, a to sa môže prejaviť hlavne na kĺboch a kostiach bez ohľadu na váš vek. Prispejte k ochrane pred zranením a vyskúšajte nasledovné doplnky výživy:

Glukozamín HCL & Chondroitín

Glukozamín a chondroitín

 

Glukozamín a chondroitín sa prirodzene vyskytujú v ľudskom tele v chrupavkách, ktoré absorbujú nárazy v pohybovom ústrojenstve (napríklad pri behu, cvičení apod.).

Existujú štúdie, ktoré preukázali, že užívanie glukozamínu a chondroitínu môže zmierniť príznaky osteoartrózy kolien18 a v jednej štúdii, ktorej sa zúčastnili pacienti so stredne silnou až silnou bolesťou kolien, ktorí užívali chondroitín, tiež zaznamenali výrazné zníženie opuchu19 – vyskúšajte s týmito bolesťami bojovať s našimi tabletami Glukozamínu HCL & Chondroitínu.

Vápnik & Horčík

vápnik a horčík

Tieto dva esenciálne minerály môžu byť skutočne hodnotnou podporou pri cvičení, pretože oba zohrávajú kľúčovú úlohu pri udržaní správnej svalovej funkcie a sú tiež potrebné pre udržanie zdravia kostí. Horčík sa tiež podieľa na syntéze bielkovín a tento doplnok sa tak stáva ideálnou podporou pri tvrdom tréningovom režime.3

Každodenné Vitamíny

Multivitamín

Užívanie vitamínov je mimoriadne dôležité pre udržanie celkového zdravia pri vykonávaní športovej aktivity, keďže sa podieľajú na mnohých dôležitých funkciách v tele. Pomôžu vám cítiť sa opäť skvele a zdravo.

Naše Každodenné Vitamíny v tabletách sú rýchlym a pohodlným spôsobom, ako sa uistiť, že prijímate odporúčanú dennú dávku siedmych základných vitamínov, ktoré podporujú imunitný, nervový systém a metabolizmus.3

Navyše, vitamíny C a Eantioxidanty, čo znamená, že môžu pomôcť znížiť zápal po namáhavom cvičení. Štúdia Sports Medicine o úlohe antioxidantov v prevencii proti svalovému poškodeniu pri cvičení preukázala, že tieto vitamíny by mali byť odporúčané ľuďom, ktorí podstupujú pravidelnú namáhavú fyzickú aktivitu.15

Kompresné oblečenie

športové oblečenie

Po tvrdom zápase alebo ťažkom tréningu vás môže lákať pohodlné oblečenie, voľné tepláky a mikina, no verte nám, že kompresné oblečenie môže veľmi pomôcť pri regenerácii.

Kvalitné kompresné oblečenie využíva tlak, ktorý pomáha zlepšovať obeh, udržiava svaly v teple a zvyšuje krvný prietok. To môže pomôcť pri zmiernení zápalu alebo tvorby kyseliny mliečnej.

Štúdia od Journal of Sports Medicine a Physical Fitness preukázala, že okysličovanie tkaniva bolo podstatne lepšie u skupiny športovcov, ktorá nosila kompresné spodky v porovnaní s tou, ktorá ich nenosila a z toho vyplýva, že je na čase oživiť si šatník.

Máme v ponuke širokú škálu kompresných odevov vysokej kvality, ktorá vám môže pomôcť zlepšiť regeneráciu a tréning. Vyskúšajte si napríklad naše Charge Kompresné Legíny alebo Charge Kompresný Top S Dlhým Rukávom. Oboje sú vyrobené s priliehavým strihom pre maximálnu podporu a so sieťovinou, ktorá perfektne odvádza pot a poskytuje unikátny pocit pohodlia.


  1. Graham, T., Rush, J. and Soeren, M. (1994). Caffeine and Exercise: Metabolism and Performance. Canadian Journal of Applied Physiology, 19(2), pp. 111-138.
  2. Graham, T. (2001). Caffeine and ExerciseSports Medicine, [online] 31(11), pp.785-807.
  3. Directorate General Health and Food Safety.
  4. Kimura, K., Ozeki, M., Juneja, L. and Ohira, H. (2007). L-Theanine reduces psychological and physiological stress responses. Biological Psychology, 74(1), pp.39-45.
  5. Volek, J. S., Kraemer, W. J., Bush, J. A., Boetes, M., Incledon, T., Clark, K. L., & Lynch, J. M. (1997). Creatine supplementation enhances muscular performance during high-intensity resistance exerciseJournal of the American Dietetic Association97(7), 765-770.
  6. Hespel, P., Maughan, R. J., & Greenhaff, P. L. (2006). Dietary supplements for footballJournal of Sports Sciences24(07), 749-761.
  7. Grindstaff, P. D., R. B. Kreider, R. Bishop, et al. Effects of creatine supplementation on repetitive sprint performance and body composition in competitive swimmersInt. J. Sport Nutr.7:330-346, 1997.
  8. Blomstrand, E., Eliasson, J., Karlsson, H. K., & Köhnke, R. (2006). Branched-chain amino acids activate key enzymes in protein synthesis after physical exerciseThe Journal of nutrition136(1), 269S-273S.
  9. Higashiguchi, T., Hasselgren, P. O., Wagner, K., & Fischer, J. E. (1993). Effect of glutamine on protein synthesis in isolated intestinal epithelial cells.Journal of Parenteral and Enteral Nutrition17(4), 307-314.
  10. Mishra, L. C., Singh, B. B., & Dagenais, S. (2000). Scientific basis for the therapeutic use of Withania somnifera (ashwagandha): a reviewAlternative medicine review5(4), 334-346.
  11. Horčík prispieva k udržaniu rovnováhy elektrolytov. Vápnik prispieva k správnej svalovej funkcii a neurotransmisii. Draslík prispieva k správnej funkcii svalov a nervového systému.
  12. Vitamín B prispieva k zníženiu únavy a malátnosti
  13. Ivy, J. L., Goforth Jr, H. W., Damon, B. M., McCauley, T. R., Parsons, E. C., & Price, T. B. (2002). Early postexercise muscle glycogen recovery is enhanced with a carbohydrate-protein supplementJournal of Applied Physiology93(4), 1337-1344.
  14. Sacharidy prispievajú k regenerácii svalstva a pomáhajú zachovať ich správnu funkciu (kontrakcie) po ťažkom, intenzívnom a/alebo dlhotrvajúcom fyzickom tréningu, ktorý má za následok svalovú únavu a vyčerpanie glykogénových zásob v kostrovom svalstve. Tento priaznivý účinok dosiahnete konzumáciou sacharidov zo všetkých zdrojov pri celkovom príjme 4g na 1kg telesnej hmotnosti v priebehu prvých 4-6 hodín po cvičení.
  15. Dekkers, J. C., van Doornen, L. J., & Kemper, H. C. (1996). The role of antioxidant vitamins and enzymes in the prevention of exercise-induced muscle damageSports medicine21(3), 213-238.
  16. Anthony, J. C., Anthony, T. G., & Layman, D. K. (1999). Leucine supplementation enhances skeletal muscle recovery in rats following exerciseThe Journal of nutrition129(6), 1102-1106.
  17. Bringard, A., Denis, R., Belluye, N., & Perrey, S. (2006). Effects of compression tights on calf muscle oxygenation and venous pooling during quiet resting in supine and standing positions.Journal of sports medicine and physical fitness46(4), 548.
  18. Philippi, A. F., Leffler, C. T., Leffler, S. G., Mosure, J. C., & Kim, P. D. (1999). Glucosamine, chondroitin, and manganese ascorbate for degenerative joint disease of the knee or low back: a randomized, double-blind, placebo-controlled pilot studyMilitary medicine164(2), 85-91.
  19. Hochberg, M. C., & Clegg, D. O. (2008). Potential effects of chondroitin sulfate on joint swelling: a GAIT report. Osteoarthritis and cartilage16, S22-S24.

Autor: Lauren Dawes

 



Myprotein.Sk

Myprotein.Sk

Spisovatel' a Expert


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz