0
Košík

Momentálne sa vo vašom košíku nenachádzajú žiadne položky

Strava

Sacharidové Vlny A Chudnutie | Ako To Naplánovať Správne

Je tu leto a vy ešte nemáte formu do plaviek? Skúste sacharidové vlny, a naštartujte svoje telo na chudnutie sacharidovými vlnami. ?o sú to vlastne sacharidové vlny? Je to systém na chudnutie, ktorý udržuje metabolizmus na ?o najvyššej úrovni aktivity, ?o znamená že môžete spa?ova? tuky naplno. Je navrhnutý do týždenných úsekov, v ktorých sa striedajú dni s vysokou a nízkou konzumáciou sacharidov. Bielkoviny prijímame v sacharidových vlnách v oboch d?och vo všetkých jedlách rovnako konzistentne, pri?om v nízkosacharidových d?och konzumujeme aj niektoré tuky. Schéma tohto cyklu sa opakuje každý týžde? a tak je naše telo nastavené na chudnutie. Výsledkom tohto typu stravovania je dlhodobo udržate?ný vyvážený nutri?ný jedálni?ek na chudnutie, ktorý zásobuje náš metabolizmus tak, aby spa?oval ?o najviac tukov.

Jednoduchý cyklus

Poskytuje viac priestoru na jedenie ob?úbených potravín, predtým než sa ich úplne zrieknete, ak vôbec. V každý vysokosacharidový de? máte možnos? odme?ovacieho jedla, kedy budete môc? zjes? ?oko?vek budete chcie?, pri?om takýchto dní je v jednom týždni štyri. Takýto cyklus môžete drža? po celú dobu až kým dosiahnete svoju vytúženú hmotnos?, alebo môžete prejs? na ?alší cyklus.

Klasický cyklus

Princípom je klasické striedanie nízkosacharidových a vysokosacharidových dní, pri?om posledný de? v týždni je odme?ovací. Tento cyklus je skvelý spôsob ako sa dozvedie? o sacharidových vlnách ?osi viac, objavi? ako sa ?lovek pri nich cíti a ako sa dá s nimi jednoducho existova? v každodennom živote. Jeho výhodou je rýchly spôsob ako schudnú?.

Turbo cyklus

Ak sme nedo?kaví a netrpezliví a chceme kilá zhodi? ?o najrýchlejšie, je vhodné využi? tieto sacharidové vlny, cyklus ktorý je mimoriadny spa?ova? tukov. Jeho princípom sú 2 nízkosacharidové dni a jeden vysokosacharidový + jeden de? odme?ovací. Nie je pre každého, ale chudnutie ide dvakrát rýchlejšie. Ve?a ?udí sa pri tomto spôsobe stravovania cíti ve?mi dobre.

Fit cyklus

Ak už dlhodobo športujete, tak si ur?ite každý de? doprajete kvalitný a náro?ný tréning, takže potrebujete dopria? telu o nie?o viac. Ak h?adáte spôsob ako schudnú? a pritom si udrža? optimálny výkon, toto je tá správna cesta. Režim fit je opakom turbo cyklu, pretože sa striedajú 2 vysokosacharidové dni, jeden nízkosacharidový a jeden odme?ovací. Takýmto spôsobom si udržíte vysokú hladinu energie, takže budete môc? podáva? maximálne výkony a popritom zhodíte aj kilo navyše.

Ako sme si povedali, sacharidové vlny spo?ívajú v striedaní vysokosacharidových a nízkosacharidových dní. Ako to ale funguje v praxi?

Sacharidové vlny sú najlepšie na chudnutie

Nízkosacharidový de?

Dni s nízkym príjmom sacharidov za?íname stále ra?ajkami, ktoré obsahujú porciu bielkovín, porciu sacharidov a to?ko zeleniny ko?ko len chcete. Je dobré ich skonzumova? približne do polhodiny odkedy sa zobudíme. Potom jeme každé 3 hodiny jedlo pozostávajúce s jednej porcie bielkovín, porcie zeleniny a porcie tuku. Dokopy zjeme 5 jedál za de?, pri?om ranné sacharidy naštartujú náš metabolizmus.

Vysokosacharidový de?

Po?as týchto dní venujeme ra?ajkám rovnakú pozornos? ako pri nízkosacharidových. ?iže pozostávajú z porcie bielkovín, sacharidov a zeleniny. Následne každé 3 hodiny si doprajeme jedlo, ktoré obsahuje porciu bielkovín, sacharidov.

Ur?ite si teraz kladiete otázku, ?o znamená jedna porcia. Aby to bolo v praxi jednoduché, môžeme sa riadi? našou rukou. V nízkosacharidové dni by to malo by? v prípade ženy približne 1200 kcal, u muža 1500 a vo vysokosacharidové 1500 u žien a 2000 u muža

  • Porcia bielkovín zodpovedá našej dlani
  • Porcia sacharidov zodpovedá ve?kosti našej päste
  • Dve päste sú porcia zeleniny
  • Ve?kos? nášho palca pripadá tukom

Priemerná porcia bielkovín v gramoch je pre muža 150g a pre ženu 90g, porcia sacharidov u ženy 1 šálka, u muža 1 a ½ šálky, tuky sú vyjadrené u žien ako jedna lyžica a u mužov ako dve lyžice.

Bielkoviny ur?ite poznáme, ale pre objasnenie medzi ne radíme mäso, mlie?ne výrobky ako grécky jogurt, tvaroh, vajcia, vaje?né bielka, morské plody, proteínové prášky, tofu, ryby (tuniak, losos, biele ryby, pstruh…).

Medzi sacharidy patria cerálie, ovsené vlo?ky, nízkotu?né muesli, chlieb a pe?ivo, kore?ová zelenina ako zemiaky, ?ervená repa, mrkva, batáty, strukoviny, obilniny, hrášok, kukurica a cestoviny celozrnné, kuskus a ryža.

tukom patria mlie?ne výrobky ako syry, mozzarella, parmezán, feta, vaje?né ž?tko, oleje, orechy a semená, avokádo, olivy a zálievky typu majonéza, smotanové a pod.

Pri sacharidových vlnách je potrebné dop??a? tekutiny v objeme 3-4l, je vhodné pi? rôzne bilinkové ?aje, a nemusíte sa bá?, káva váš zdravý jedálni?ek na chudnutie taktiež neohrozí.

Sacharidové vlny nie sú novinka



Jakub Gurka

Jakub Gurka

Spisovateľ a expert

Jakub je držiteľom trénerského certifikátu 1.kvalifikačného stupňa, pričom má v pláne sa stále vzdelávať a zvyšovať svoju kvalifikáciu a odbornosť. Neustále sa vzdeláva prostredníctvom kníh, časopisov a odborných článkov na internete. Vďaka certifikátu, získaných vedomostí z kníh a internetu si postupne buduje svoju kariéru osobného trénera v Košiciach, čo mu dáva možnosť prispievať aj dôležitými poznatkami z praxe. Popri článkoch pre MYPROTEIN prispieva aj do iných blogov na Slovensku, napríklad FITSHAKER https://fitshaker.sk/, pričom prednedávnom si založil aj svoj vlastný blog http://jakubgurka.sk/. Jakub sa sústredí na tému tréning a najmä na správnu techniku cvikov tak, aby sa športovci vyvarovali chybám a zraneniam pri cvičení. Z jeho príspevkov môžete získať tiež mnohé tipy, ktoré podporia vaše chudnutie, naberanie váhy, spevňovanie tela, či priblížia zákulisie rôznych športových udalostí. Pravidelne sa zúčastňuje aj mnohých bežeckých pretekov, ako napríklad Spartan Race. Ako fitness tréner má mnohé ambície, no za najdôležitejšie považuje pomoc druhým ľuďom v ich ceste za zdravším a lepším JA. Jeho príspevky, rady a viac informácii môžete nájsť na jeho fanpage na instagrame https://www.instagram.com/jakubgurka_ocr/.


Chcete si objednať naše produkty? Pozrite si naše najaktuálnejšie akcie tu... Kúp Teraz